آزمون سطح 4 رشته تفسیر و علوم قرآن با گرایش اخلاق برگزار شد 
کد خبر: 4154482
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
 در مرکز تخصصی تفسیر حوزه؛

آزمون سطح 4 رشته تفسیر و علوم قرآن با گرایش اخلاق برگزار شد 

آزمون کتبی سطح 4 رشته تفسیر و علوم قرآن با گرایش اخلاق، 20 تیرماه در مرکز تخصصی تفسیر برگزار شد.

ارسال// آزمون سطح 4 رشته تفسیر و علوم قرآن با گرایش اخلاق برگزار شد به گزارش ایکنا، آزمون کتبی سطح 4 رشته تفسیر و علوم قرآن با گرایش اخلاق، 20 تیرماه در مرکز تخصصی تفسیر تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین صادقی، معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه، در حاشیه این آزمون در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: ما همه ساله در مقاطع سطح 2، 3 و 4 اقدام به پذیرش طلاب می‌کنیم و کسانی که علاقه دارند وارد این رشته شوند و مدرک معتبر علمی بگیرند در خدمت آنان هستیم.

صادقی تصریح کرد: در مقطع سطح دو، 2 سال، در مقطع سطح سه، 3 سال و در مقطع سطح چهار هم 3 سال در خدمت طلاب هستیم البته مدت زمان اعلام شده برای سطح 4، بدون احتساب زمان لازم برای تدوین پایان‌نامه است. 

گرایشات تفسیری

صادقی بیان کرد: تفسیر و علوم قرآنی گرایشات گذشته نیست و براساس درختواره دانشی که حوزه در اختیار ما قرار داده است در گرایشات متعدد و جدیدی، اقدام به پذیرش طلبه کرده‌ایم که از جمله می‌توان به رشته‌های؛ تفسیر موضوعی، تفسیر ترتیبی، تفسیر تقریبی و تفسیر با گرایش اخلاق اشاره کرد. 

معاون آموزش مرکز تخصصی تفسیر با بیان اینکه با مساعدت مدیر حوزه علمیه و نگاه مثبت آیت‌الله اعرافی به مراکز تخصصی، دست ما برای پذیرش باز است، گفت: پذیرش شامل آزمون کتبی و مصاحبه علمی است که توسط چند گروه از استادان انجام خواهد شد و افراد پالایش و در نهایت وارد کلاس سطح 4 خواهند شد.

شرکت 80 نفر در آزمون

صادقی با بیان اینکه شرط اولیه ورود، داشتن مدرک حوزوی و برگه ارزیابی مرکز مدیریت حوزه است، تصریح کرد: حدود 80 نفر برای مقطع سطح 4 ثبت نام کرده‌اند که از بین آنها 12 نفر برای یک کلاس در سطح 4 یا دکتری پذیرش خواهند شد.

وی با بیان اینکه این مرکز از سال 1370 دایر شده است، گفت: شرایط کنونی مرکز تخصصی تفسیر به شکلی است که استادان از بین فارغ‌التحصیلان خود مرکز انتخاب می‌شوند و در این زمینه خودکفا هستیم و فقط تعداد اندکی استاد از بیرون مرکز دعوت می‌شوند. 

صادقی اظهار کرد: بالغ بر 1600 نفر تاکنون در طول این 30 سال از مرکز تخصصی تفسیر فارغ‌التحصیل شده‌اند. 

انتهای پیام
captcha